Ako sa schladiť počas spánku ?

14 Úno

Ako sa schladiť počas spánku ?

.


Už teraz sa obávam spánku v lete. Mám rada spánok v chladnej miestnosti okolo18 stupňov . Prirodzene miestnosť musí byť dobre vyvetraná. V spálni nemáme nikdy zapnutý radiátor. Nemáme totiž radi prekúrené miestnosti so suchým vzduchom.

spánek

 

Sneh sa pomaly topí a ja rozmýšľam, ako sa mi bude spať v lete.- https://www.celigova.sk/ako-sa-schladit-pocas-spanku-/

 Na jar sa to ešte dá. Celú noc mám otvorené okno a nočné teploty ešte nepresahujú hranicu 20 stupňov. Je síce pravdou, že ranný štebot vtáčikov je natoľko intenzívny, že ma veľ krát prinúti zatvoriť okno.

 

V lete , keď denná teplota atakuje „ štyridsatku“ a nočné teploty sú vysoko nad hranicou 20 stupňov, keď skrátka máme takzvané tropické noci, nastáva problém.

Aké sú možnosti ?


  • Klimatizácia


Toto je naozaj jediná účinná pomoc. Čo keď ale neznášame klimatizáciu z rôznych zdravotných dôvodov ?

 

Potom treba pristúpiť k týmto opatreniam :


  • Účinné tienenie okien. Mám na mysli celodenné, aby slnko nepreniklo do izby a svojimi lúčmi ju teda nemohlo vyhriať.

  • Vetranie v nočných a skorých ranných hodinách- vtedy je priemerná celodenná teplota na minime. Hoci vysokom- ale nemáme na výber. Vetrať jednoducho potrebujeme.

  • Volíme vhodné prestieradlo a posteľné oblečenie tak, aby v nás navodilo pocit chladenia. Osvedčil sa satén.
  • .

  • Udržujme v miestnosti vlhký vzduch. Mokrý uterák, osuška, nádoba s vodou- čokoľvek, čo zvýši  vlhkosť vzduchu.

  • Piť dostatok tekutín, aby telo mohlo telesnú teplotu regulovať potom.

  • Osprchovať sa studenou vodou pred spaním, prípadne v noci si ovlažiť tvár vlhkou handričkou.

dítě

 

 Ak ale netrpíte alergiami na klimatizáciu, potom vážne pouvažujte o jej kúpe ešte pred letom. Výber je zrejme vyšší a v lete ich vraj je nedostatok

Že letá budú čoraz teplejšie je jednoducho holým faktom. Aj zatepľovanie objektov je vlastne v tomto období výhodou. Ochranná vrstva budovy totiž udržuje klímu v nej.

Ako sa schladiť počas spánku ?
4.7 (93.33%)3
.

By